Iniciem el bloc amb un escrit de benvinguda i de donar a conèixer un món encara desconegut per a molts de la robòtica educativa.
La robòtica educativa consisteix en una manera innovadora i divertida que motiva als infants i joves.
Els nens i nenes poden aprendre conceptes de manera lúdica, aprenent a treballar amb equip i desenvolupant la seva capacitat creativa. D'aquesta manera són capaços de dissenyar, construir i programar robots.
Els alumnes desenvolupen la seva capacitat creativa, ja que existeixen diferents solucions per a cada repte i totes són vàlides. És un sistema d’aprenentatge interdisciplinari que potencia el desenvolupament d’habilitats i competències dels alumnes.
Amb aquesta extraescolar volem aconseguir:
● Motivar i despertar el seu interès per la ciència i tecnologia.
● Treballar amb equips, presa de decisions, autoestima, responsabilitat i comunicació entre companys i les solucions als reptes acostumen a ser més efectives que solucions pensades individualment.
● Aprendre diferents conceptes relacionats amb la tecnologia, la informàtica, les matemàtiques, la llengua,...
Aprendre a liderar, ja que l’alumne, és veu capaç de resoldre reptes cada vegada més complexes, d’aquesta manera adquireixi la confiança en si mateix, necessària per ser líder en el futur.
S’aprèn a gestionar la frustració que suposa plantejar solucions errònies. L’error forma part del procés d’aprenentatge, perquè el conèixer solucions errònies aporta informació molt valuosa per no cometre els errors en futurs reptes i perquè és important gestionar les emocions que impliquen aquests errors.
Cal recalcar el fet de treballar en equip i la no resolució del repte posa de manifest que els errors també formen part del procés i serveixen per adquirir coneixement i treballar la competència de ser capaç de gestionar la frustració que produeix el fracàs. No és pròpiament un fracàs el que es produeix amb aquests errors sinó un procés d’aprenentatge. Ja que quan s’aporten solucions vàlides i provades s’enforteix el lideratge dels alumnes, adquireixen més confiança amb les seves capacitats per resoldre reptes cada vegada més complexes i van aprenent que un bon líder és aquell que es recolza en el seu equip per aconseguir els objectius i no pretén fer-ho tot sol.