Passa al contingut principal

Què és la robòtica?


Iniciem el bloc amb un escrit de benvinguda i de donar a conèixer un món encara desconegut per a molts de la robòtica educativa.



La robòtica educativa consisteix en  una manera innovadora i divertida que motiva als infants i joves.
Els nens i nenes poden aprendre conceptes de manera lúdica, aprenent a treballar amb equip  i desenvolupant la seva capacitat creativa. D'aquesta manera  són capaços de dissenyar, construir i programar robots.
Els alumnes desenvolupen la seva capacitat creativa, ja que existeixen  diferents solucions per a cada repte i totes són  vàlides. És un sistema d’aprenentatge interdisciplinari  que potencia el desenvolupament d’habilitats i competències dels alumnes.

Amb aquesta extraescolar volem aconseguir:
     Motivar i despertar el seu interès per la ciència i tecnologia.
     Treballar amb equips, presa de decisions, autoestima, responsabilitat i comunicació entre companys i les solucions als reptes acostumen a ser  més efectives que solucions pensades individualment.
     Aprendre diferents conceptes relacionats amb la tecnologia, la informàtica, les matemàtiques, la llengua,...

Aprendre a liderar, ja que l’alumne, és veu capaç de resoldre reptes cada vegada més complexes, d’aquesta manera adquireixi la confiança en si mateix, necessària per ser líder en el futur.
S’aprèn  a gestionar la frustració que suposa plantejar solucions errònies. L’error  forma part del procés d’aprenentatge, perquè  el conèixer solucions errònies  aporta informació  molt valuosa per no cometre els  errors en futurs reptes i perquè és important gestionar les emocions que impliquen aquests errors.


Cal recalcar el fet de treballar en equip  i la no resolució del repte posa de manifest  que els errors  també formen part  del procés i serveixen per adquirir coneixement i treballar la competència de ser capaç de gestionar la frustració  que produeix el fracàs. No és pròpiament un fracàs  el que es produeix  amb aquests errors sinó un procés d’aprenentatge. Ja que quan s’aporten solucions  vàlides i provades s’enforteix el lideratge dels alumnes, adquireixen més confiança amb les seves capacitats  per resoldre reptes cada vegada més complexes i van aprenent que un bon líder és aquell que es recolza  en el seu equip per aconseguir els objectius i no pretén fer-ho tot sol.

Entrades populars d'aquest blog

Hem de conèixer les normes.

Un vídeo per ajudar-nos a programar el gyrosensor

A continuació disposeu d'un vídeo per treballar amb el gyrosensor.

El taulell de treball

Una de les feines que hem de desenvolupar és la resolució de reptes per part d'un robot, a continuació podreu veure algun vídeo de les missions que haurem de resoldre.